Det är svårt att vara arg när alla är så jävla trevliga

Idag har allt gått åt helvete.
Först så gick jag till BVC med Leon för att be om råd angående hennes förstoppning och fick som råd att köpa en speciell välling för 100 kr paketet. Jippie!
Sen så skulle Gabbi och lilla fröken åka till örebro och där gick ju allt fel. Pendeln passar skitdåligt med SJ's avgångar, tåget dom skulle åka med blir inställt och dom blir ombokade till ett tåg som går en och en halv timme senare. Precis det man vill veta när man har en tjurig ettåring i vagnen. Men när jag stormar in på biljettkontoret helt rosenrasande och redo att släppa lös hulken så blir man såklart bemött som om jag vore sultanen av Brunei och allt blir fixat jättebra och utan extra kostnad. Sen sätter vi oss och äter och jag tänker ta ut lite ilska på den intet ont anande kassörskan men hon var ju så sprudlande glad och käck att jag helt kom av mig.
Svårt att vara förbannad när alla envisas med att vara snälla mot en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0