Tack Betnér, för det här.

"Tumma inte på min integritet för att skydda folk som faktiskt har till yrke att ställa sig i vägen för kulor."

Varför behövs detta?

Lukas bästa eller sämsta citat på P&L -08

- Där är två snygga brudar, fan bara att dom har två killar med sig! <- Lukas
- Mhm...  <- Jag
- Om jag ändå hade mitt gevär med mig...
- Haha!
- Nu! Nu har jag ett bra läge, skulle kunna ta båda med ett skott.
- Hahaha! Börjar låta som värsta jaktprogramet.
- Tyst! Du skrämmer hondjuren!

På ämnet tjejer:
"Ja, man skulle kunna skjuta dom, men då är det ju ingen sport att få med sig dom in i tältet sen"

"Jag vill bli som Steve Jones. Jag ska bli tjock!"

Och sen bah!

Hittade jag Never mind the Bollocks på orginal-LP, Kärlek och Uppror med Ebba G. och Who's next med The fucking Who!
Bästa skivaffären ever!

Vem fan är Kent och Var fan är alla mygg?

Joroserru, nu har man varit på Peace &Love, och det var ju bara typ det roligaste som hänt på den här sidan lekis.
Tog tåget upp på torsdagen och möttes av Lukas som guidade mig runt mellan tälten och de tusentals ölburkarna. Han och Rickard/Robin/Tommy/Timmy hade slagit läger bredvid några skumma typer från Mora samt en vattenkran. Den senare bildade ett litet eget Mora Träsk (just det) under vårt tält tills vi bad vakterna ta bort den. Sprang sedan runt och ropade efter Hjalmar och Kekke som skulle vara där, men inte stod att finna. Gick på The Hives och fick söndertrampade tår och hörselskador, drack kopiösa mängder öl OCH åt kebab såklart.
Letade upp Marielle och Pimp och hängde med dom en stund och hjälpte till att tracka folk nere vid pisstängslet. Gick på flera konserter, drack mer öl och somnade lyckligt.

På fredagen var det bara två band som gällde: Hellacopters och Pistols. Moshade lite på Copters urbra spelning och stannade sedan kvar och kedjade fast mig vid kravallstaketet i väntan på Pistols. Träffade ett par snälla punkare från Skåne, Uppsala och jagvetintevad och lekte charader och spelade kort en stund.
Sen kom Rotten, Jones, Cook och Matlock ut på scen och plejset bara sprängdes. Dom öppnade med Pretty Vacant och jag trodde jag skulle dö, splattad som en fluga mot staketet. Sen var den bara kaos resten av tiden. Skönast var när precis alla skrek "No future!" till God Save the Queen eller "Destroy" sist på Anarchy, skrek sönder halsen till det.
Alla tidningar skrev att det var skit, men dom kan ju ta sig. Gör bättre själv då! Pistols tar alla andra band, alla kategorier. Sen partaj resten av kvällen. Hängde med Hjalles punkarpolare på deras bröllopsfest och skrek arga grejer åt alla poppare och Kentare som gick förbi.

Lördagen började med regn, så vi satt mest i tältet och spelade Queen. Sen gick vi och såg Nationalteatern, Ulf Dageby var den enda som fanns kvar men han höll igång bra. Skulle ha sett Mustach men pallade inte, gick på De Lyckliga Kompisarna istället. Där var det röj, bästa publiken på hela festivalen. Dom öppnade med Dricka sprit och efter två sekunder hade publiken blivit en enda stor mosh, Ishockeyfrisyr borde ha utlöst undantagstillstånd framför scenen och Tillbaka till Sagolandet var en ren dröm. Sen drog Pimp med mig till Kapten Röd & Majorerna, hade aldrig hört dom förut men hon insisterade. Det var absolut en av dom bättre spelningarna, ska nog börja lyssna på dom på allvar för kloka grejer hasplade dom ur sig.
Sen minns jag inte så mycket mer av lördagen, träffade Hjalle som var helt salig efter Dark Funeral och söp lite med honom men sen hookade han en brud så jag gick till Marielle igen, Hon ville absolut gå och blåsa såpbubblor på Hjalmar, men när vi kom till tältet gungade det på ett mycket suspekt sätt så jag förbjöd Marielle att störa dom. Vi tog "vi- vill-öppna-och-blåsa-såpbubblor"-bilder utanför tältet istället och avslutade med: GO, HJALMAR GO! och la benen på ryggen. Hängde med Marielles gäng ett tag tills jag kände att jag måste hålla mig i rörelse för att inte sommna stående så jag gick och knöt mig.

Upp nio igen för att packa och åka hem, gjorde så och är på det hela taget rätt nöjd.

Hoppas du orkade läsa det där, för det gör inte jag. Ser du några stavfel var snäll att rapportera!

Partaj

Sendå, efter att jag kommit hem och käkat lite smörgåstårta och pimplat Champis åkte jag till Norrtan och besökte Fedde. Det var bara typ femton pers. i hans lilla lägenhet när jag och Jocke kom dit, och fler blev det. Vi rökte fett på lädersvettiga sängar, drack groggfyllda gralar och lyssnade på Robert Broberg och Led Zeppelin tills vi däckade.
Fan, sånna här fester borde anordnas oftare.

Studenten=regn

Jorå, vaknade halv sex, släpade mig upp och tog en dusch, cyklade ner och tog halv sjubussen. Sen var det champangefrukost i Sosseparken med öl och fula hejarramsor. Sen upp i full fart till hotellet för en frukost och betygsutdelning. Och sen hade lärarna bokat en hel buss till oss, snällt. Vi tyckte att det skulle stå: Studenter!
på bussen, men se, det gick inte. Det fick stå badbuss på den istället.
Efter en otroligt högljudd busstur kom vi till roden där vi nästan började slåss med dom andra programmen pga. fylla och mer eller mindre elaka ramsor.
Kort konsert i aulan, tal av rektorn och sen tryckte sig alla ut ur porten exakt samtidigt.

Sen skulle vi åka vagn ner till parken, himmlen såg lovande ut ända tils vi steg upp på vagnen. Då öppnade sig skyarna och det spöregnade och haglade på oss hela vägen ner. Och självklart slutade det regna precis när vi kom fram.

Men det var kul som fan!

Det blir aldrig som man tänkt sig

Ledsen Melle! Men jag hade inte möjlighet att läsa dina försök till kontakt. Så jag åkte in till Fjollträsk och vänta plikttroget i Mörby i nära två timmar. Ingen fara, jag köpte en Aftonbladet och satt och garvade åt den under tiden.
Det går ingen nöd på mig! Hepp!

Studentlunch

Det var äckligt, men det var bara vi från HR som satt i ett hörn och gnällde över det.
Sen var det tal var femte minut, jobbigt att applådera så mycket.

Tråkigt, kan man sammanfatta.

Fortsättningen dårå

Ja, sen vaknade jag efter en hemsk varm natt, och inte kunde vi öppna fönstret heller för alla myggjävlar!
Sen städade vi järnet och väntade på inspektöran, som tur var märkte hon inte hålet i taket...
På bussen hem var det lagom kul eftersom vi var tvungna att dela den med mupparna från dagen före, och varmt var det också.
Kom hem och finner ett tom hus, utan dator! Ingen kontakt med omvärlden alls.
Slog upp  Lars föräldrar i telefonkatalogen och tog bussen till Norrtälje, träffade Tommy också.
Köpte lite öl och drog till en av Lars kompisar och festade lite.
Vaknade klockan ett och tog bussen hem, åt en pizza, såg på TV, lyssnade på Zeppelin.

(bilder och sånt finns på  http://babyjonas.bilddagboken.se/p/main.html )

Röjarskiva, hemmafest och pizza!

Ledsen att jag inte har varit jätteaktiv, men syrran tog med sig datan till sommarplejset.
Aja, nu är jag tillbaka.

Jag börjar väl med torsdagens studentfest.
Jag sov till typ tio, åkte in till Norrtälje för att hämta en skiva, köpa groggvirke och hänga en stund på roden.
Allt gick jättebra, utom resan ut till Barnens ö. Det var jag, hundra pensionärer och tre barn i 45-gradig hetta och chaffisen vägrade av någon anledning att ha på fläktar eller att öppna takluckorna.
Förlorade ungefär tio liter vätska i svett, men vad gör man inte?
Kommer fram och tar en öl direkt, det är ju varmt ju!
Sen var det mest dricka och äta hela dan, lärarna dök upp också. Sen dök några suspekta personer upp i två kanoter, vi bjöd upp dom och bjöd på öl och kladdkaka, musiken flödade och stämningen var hög.
Nilsson klädde av sig och dansade på borden, Maude körde lapdance och vi skrek sönder halsarna till Ballroom Blitz och Run to The Hills.
Sen, när vi stod och stekte fyllekäk i form av hamburgare kom det plötsligt en sten flygande genom rutan.
Alla trodde först att det var Mario som dragit saltkaret genom rutan i ren illvilja, men sen hörde vi fotsteg utanför.
Vi sprang vrålande ut och fann dom till synes trevliga personerna från förr där ute, Tommy gick lös och tvingade dom att ta oss till deras läger och snacka med deras lärare.
Spjutet och jag stannade kvar och städade, sen gick vi och la oss.
Vaknade senare av att någon höll på att slå in dörren, men det var bara Tim som ville veta var vi var.
Vi sket i honom och somnade om.

Nu blev jag alldeles slut i fingertopparna, mer kommer sen antar jag.

G'dagens!

Dagens bästa citat igår stod jag iallafall för.
Syrran satt och kollade på Gossip Girl och jag slog (läs:kastade) mig ner i en stol och kollade i en fem minuter, sen kläckde jag ur mig följande:
"Nä, nu går jag och skiter, det är ungefär lika produktivt som det här."

Ibland förvånar jag mig själv.

Vodka på rummet och felställda väckarklockor

Jojo, igår hittade den lilla lillsyrran en flaska vodka på den större lillsyrrans rum.
En äcklig sort var det också, Explorer! Ingen med självrespekt dricker sånt skit!

Vaknade lite för sent idag, ingen större fara eftersom jag hade sovmorgon men åtta är lite jobbigt att vakna. Lite för tidigt också...
Annars var detta sista skoldagen för mig! Någonsin!
Nu är det bara flamsdagar kvar till studenten, skönt värre.
Och nu ska jag repa en kortis och sen hem och läsa Farbror Joakims Liv. Önska mig lycka till!

En ytterst trevlig dag

Igår så lyckades jag läsa upp ett av mina IG:N till ett G, sen var jag ledig hela dagen så jag drog till estet och träffade ett par polare.
Satt och spelade gura och trummor i ett par tre timmar, sen drog jag hem och sov. Hur ska man kunna klara en hel skolvecka utan att få en ledig helg? Hur tänkte dom där?

Folk är fan dumma i huvudet!