Nya glajjer och nästandöda grodor

Idag var jag och Gabbi på resa i Roslagen. Vi åkte en av dom nya dubbeldäckarbussarna och jag var grymt imponerad. Tänk att ett enkelt fordon kan få en att bli sex år på nytt. Hämtade ut mina nya glasögonn som får mig att se ut som Jesper, reklamutvecklare på något hippt företag. Vänjer mig väl antagligen...
Gabbi retas och står i, men jag biter ihop.

Mina gamla glasögon har levt ett hårt liv, har haft dom i fem, sex år nu. Trasiga, med en skalm och ena glaset hålls på plats med karlssons klister. Men jag har sett mycket genom dom: Gabbi för första gången, Leontinnes födelse, Sex Pistols, Asta Kask, The Hives, Bob Dylan, Hjalmars misshandel, vår första konstert med Junkies, alla härliga människors fejs, fina sommarkvällar, soluppgångar, regn, snö, sol och moln. Tack snälla brillor, för att ni hjälpte mig se.

Blindstyre, säger Gabbi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0