Teater, fylla och Rådmansölera

På fredagen var det full rulle, in till Norrtälje för att hälpa mina vänner på Kultursparken att sätta upp deras julshow. Det var en massa konkande, ridåhalande och springa hit och dit med kontakter. Sen ner till stationen för att möta folk som skulle till Ankans fest på Rådmansö. Man var bara tvungen att gå fett långt, i totalt mörker, med trasiga skor, i snömodden. Ingen fara alltså.
Festen fortlöp på vanligt känt manér, inga överraskningar.
Sen upp klockan nio för att åka in till Norrtan igen för att hjälpa till backstage på julshowen. Jag satt mest i orkesterdiket under scenen, becksvart och ljudligt. Men the show must go on, som di säger i amerikat.

Efter hela spektaklet var över, vid midnatt sådär, åkte jag, Terje och Fedde hem till honom och söp ner oss. Rejält...
Vaknade klockan sex dagen efter (jag hade ju inte sovit något något dagen före) och åkte hem.
Då hade min Betnérbiljett kommit! Och jag hade fått en ny kamera. Trevligt.

Aja, skit pårej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0