Looking through Gary Engmans eyes!

Pissigt! Det är den bästa beskrivningen på hur jag känner mig nu! Vädret är pissigt, världen är pissig, folk är pissiga och jag är pissig!

För jag är en feg skit! Jag vågar inte ens söka jobb. That's right, jag sa det! Jag har rätt mycket självförtroende när det gäller andra saker som att stå på scen, tala inför publik och träffa nya människor. Men när det kommer till jobb så går det bara inte, det tar stopp. Det kanske är det med att man ska bli bedömd, att en annan människa ska kolla på dig och tänka "vill jag anställa den här personen"? Och i mitt fall vill man inte det. Jag, en dräggig långhårig idiot med röd kavaj som hatar allt vad arbetsliv och samhälle heter. Vem vill ha en sån som anställd? Ingen jag känner till iallafall...
Och nej, jag tänker inte ändra på mig det minsta! Tänker inte rätta mig efter hur man "ska" vara eller hur man "ska" klä sig.
Aldrig, för om du inte vill anställa mig p.g.a hur jag är som person och hur jag klär mig är det inte mig det är fel på, det är dig!
Din trångsynte jävel!

Nu räcker det med klagosång, ska väl skriva nåfot upplyftande också...
Är det bara jag som har bra vänner här i världen? För när jag pratar med bekanta verkar det som det enda deras andra vänner göra är baktalar och sviker dagarna i ända. Sånt har aldrig hänt mig, mina kompisar är bäst. Visst, dom finns inte alltid där för mig när jag behöver dom, men det kanske är för att jag respekterar deras liv och inte kräver att dom ska ägna hela sin uppmärksamhet mot mig hela tiden. Jag får klara mina egna problem ibland helt enkelt.
Kanske bara är jag som tänker så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0