Lite galla

Nu ska jag spy lite galla över allt som jag är förbannad på. Eller ett par saker som jag är arg på iallafall.

Först och främst: Är det bara jag eller ska man vara så feminin man kan för att anses som snygg nuförtiden? Om man ska tro på TV och tidskrifter så är man snyggast som man ser ut som en tjej, typ sångaren i Tokio Hotel (vad han nu heter) eller han Johan i Idol. Det är iofs dom enda exempel jag hittat så det kanske bara är jag som inbillar mig...
Men iallafall så verkar alla tjejer tycka att dom är hur snygga som helst och jag fattar inte varför.
Första gången jag såg sångaren i Tokio Hotel, och jag skojar inte nu, trodde jag att han var en tjej. Helt allvarligt. Jag blev ganska förvånad när jag talade om "hon som sjunger i Tokio Hotel" och någon påpekade att det faktiskt var en kille. Är det så att jag måste smika mig, tupera håret och ha noll muskelmassa för att anses som snygg i dagens sammhälle? Då ser jag hellre ut som Hulk Hogan.

Annat jag är förbannad på är Moderaternas (eller snarare Alliansregeringens) utspel i veckan om att vi måste sänka A-kassan för att avgiften är för hög. Ursäkta mig, men gick ni inte till val på att HÖJA avgiften? Och var inte det en av de första sakerna ni genomförde efter att ha kommit till makten? Och nu när det börjar gå lite dåligt, när det inte gick som ni tänkt er med allt... Då vill ni göra helt om och göra tvärtom vad ni lovade och folk VALDE er för att göra.
Jag vet inte var ni har lärt er politik någonstans, men så gör man inte. Skit samma om hela världen brakar samman runt en, man byter inte politisk riktning från rött till blått eller vice versa mitt i en mandatperiod bara för att man kom på att den ena kanske inte var så bra när allt kommer till kritan.

Så, resten tar vi sen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, du har ju långt hår! Du borde va snygg då ;P men jag ser ju förjävlig ut asså........ men om några år, då du!

2008-11-09 @ 22:30:48
Postat av: marianne

klockrent inlägg (:



moderaterna må brinna i helvetet & sångaren i tokio hotel är ful!

2008-11-09 @ 22:59:02
URL: http://hippienerd.blogg.se/
Postat av: HippieJonas

Anonym:

Jag är alltid snygg! Och du med är jag rätt så säker på.



Marianne:

Håller med dig!

2008-11-09 @ 23:27:21
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Det är bra att brüdar vill ha feminina killar, så jag får mindre konkurens om männen :D

2008-11-10 @ 17:08:15
URL: http://dontwantyoureggsandbacon.blogg.se/
Postat av: HippieJonas

Skinhead Barbiedoll:

Äh, karlar finns det ju så man kan gödsla med dom. Ingen panik!

2008-11-10 @ 18:17:12
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Fast BRA karlar kan man minsann inte gödsla med ;) dom är like typ guld.

2008-11-11 @ 16:19:54
URL: http://dontwantyoureggsandbacon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0