Musiken va, den är mitt liv

Jag älskar musik! Så är det bara. Fast inte all sorts musik såklart. Eller jo föresten, det gör jag nog.
Om man med musik menar att det är människor som spelar. För att lägga på ett beat, lite syntslingor och en kåtstönande tjej som blivit lovad pengar så vette fan om det kan kallas musik. För mig är musik känslor, den kan förmedla så mycket på så ortoligt kort tid. En Ebbalåt kan på två minuter förmedla år av undertryckta känslor, och samma låt kan med en annan artist eller grupp vara helt menlös. För det är inte bara själva musiken som spelar någon roll. Bandet som framför låten spelar den avgörande rollen. Det är bara att kolla på den här stackars snubben:

 

Han kan stå och stöna och försöka tills ragnarök, men han kommer ALDRIG låta som Thåström.
Det borde fan vara förbjudet i lag att göra sånt här.
Som plåster på såren, för det där kan vara rätt hemskt:




Sen har vi det här med rock. Om du som jag är är född på åttiotalet och växt upp under musiköknen som vi lärt oss kalla "1990-talet" så kan det vara svårt att veta vad det begreppet betyder.
Är du en av stackarna i MTV-generationen så kommer du troligen att säga nåt i stil med:
"Jaaa, rock... Det är väl typ, Green Day."
*WRONG*
Visst, dom spelar ju någon slags urvattnad rock som Gud glömde, men att jämföra dom med band som The Who eller Sex Pistols borde vara straffbart.

"rock"
 

ROCK!
 

(Om du är så mesig att du inte orkar kolla på hela kan du ju spola fram till 3:00 och kolla därifrån)


Poängen är att enligt min åsikt är musiken död, enstaka ljusglimtar är bara dödsryckningar.
Om du är en sån svagsint person som lyssnar på RIX FM och inte orkar söka dig igenom musiken och hitta en egen stil (för inte lyssnar man väl på den kanalen frivilligt), så kan det inte bli kul att växa upp sen och märka att alla artiser du lyssnade på som ung är döda och bortglömda sedan länge, medan mina lever och kommer alltid att leva kvar.
Och till er som i bästa jag-vet-bäst manér säger "men tar du inte detta lite för personligt?", säger jag bara som Nemi:

Musik ÄR personligt!

Kommentarer
Postat av: Marianne

kunde verkligen inte ha sagt de bättre själv. musik är sannerligen personligt, och om man är en sann musikälskare, ja, då ska man bannemej orka leta sig igenom tills man hittat BRA MUSIK. indeed.

ha det fett grabben!

2008-05-19 @ 18:23:49
URL: http://sotflicka.blogg.se
Postat av: HippieJonas

Menart! Kul att NÅGON fattar vad jag snackar om.

2008-05-19 @ 22:34:32
Postat av: Anonym

mhhm, & tack för tipsen förresten. ska checka in De Lyckliga Kompisarna. oops, nu nös jag. :P

2008-05-20 @ 12:12:51
Postat av: HippieJonas

Prosit

2008-05-20 @ 13:46:47
Postat av: Marianne

tack !

2008-05-20 @ 20:27:46
URL: http://sotflicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0