Die Mauer

Die Mauer är en låt som alla som lyssnar på riktig musik borde känna till vid det här laget.
Problemet jag har med den är att den, tillsammans med 800 grader och Mamma, Pappa, Barn, är så...
så att säga förgiftad av det stora antal fjortisar och andra fjantar som lyssnar på den.
Missförstå mig inte nu, det är en helt otroligt grym låt, men jag har träffat folk som tror att Ebba bara spelar sån typ av musik och när jag spelar upp en låt som helt otroliga Tyst För Fan så blir dom förvånade. Jag vet inte riktigt över vad, men vad hade dom väntat sig? Det är Ebba Grön! Inte nåt jävla muppband som My Chemical Romance som bara spelar ballader och tror att dom är lika mycket punk som Sex Pistols.
Åhh, jag blir så arg! Ge mig ett baseballträ så ska jag ut och spö emos på plattan!
Vem hänger med?


Sista plattan Ebba släppte är inspirerad av Stones, något man helt klart hör om man lyssnar dårå.

Enligt mig är den också den sämsta av dom tre, kanske främst för att Stry gick med i bandet.

Något jag inte kan förstå är varför alla lyssnar på den? Är det för att dom inte tål tidig Ebba? Eller gillar dom Stones?

I vilket fall som helst, skaru lyssna på Ebba så fåru fan lyssna på alla skivor, inte bara en.

Så äre bah! 


Kommentarer
Postat av: Felicia

Men sen är det bara att skita i vilka andra som lyssnar på musiken, eftersom det är ju inte de det vackra i musiken ligger..

2008-05-26 @ 00:10:48
URL: http://detvackraste.blogspot.com
Postat av: HippieJonas

Jag förstår inte riktigt.
Ska jag acceptera att folk bara lyssnar på Die Mauer och ingen annan av Ebbas låtar?
Det går ju inte.

2008-05-26 @ 00:51:03
Postat av: Marianne

Ebba har mängder av bra låtar! FETT!

2008-05-26 @ 10:46:51
URL: http://sotflicka.blogg.se
Postat av: JaneDoe

Jag är nog en av de få som inte gillar Die Mauer. Jag föredrar Mental Istid, Ung och Kåt, Häng Gud och Hat och Blod. Men jag är som jag är ibland.

2008-05-26 @ 18:31:23
Postat av: HippieJonas

Mjo, jag gillar framförallt
låtarna på "We're only in it for the drugs"-LP:n
Och
Hat och Blod, Flyktsoda och Tittar på TV dårå.

2008-05-26 @ 18:47:16
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Du är en musikfascist.
Mina favs, eftersom det är favsnack här.. Det äro nog Flyktsoda, 800 grader (för jag skiter i vem som lyssnar på skiten), We're Only In It for the Drugs, Pervers Politiker & FRAMFÖRALLT BEVÄPNA EEEER. jaja nu kan jag ha glömt nåt men whatever.

2008-05-28 @ 02:43:37
URL: http://dontwantyoureggsandbacon.blogg.se/
Postat av: HippieJonas

Må de.
Men jag tycker som jag tycker.

2008-05-28 @ 11:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0