Hey Joe

Nu tänkte jag ta en stund och berätta lite om en av de absolut sorgligaste låtarna som finns:
Hey Joe.
Sången skrevs runt 1965, ingen vet av vem, men äran har ofta tillfallit The Leaves.
Det är en av världens mest inspelade låtar, med hundratals versioner i nästan alla olika musikstilar.
Den mest kända versionen är antagligen Jimi Hendrix, men jag föredrar den av Ten years after, den har mycket bättre känsla i musiken.

Sången handlar om en man, Joe, som skjuter sin fru för att hon har varit otrogen och sedan flyr till Mexico.
Kanske inte låter så sorgligt, men lyssna på låten först bara. 

Hoppas att jag med detta har sått ett frö för en bättre musiksmak, tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=7NCZ4l8FCFc *snyftsnyft*, men allt blev ju bra tillslut.. som tur var.

2008-03-02 @ 23:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0