Svenssons fuck off!

Jag hatar, helt enkelt hatar tanken på att bara skaffa ett jobb och sen låta tiden gå. Vad ska jag göra sen? Ett bättre jobb är väl svaret på den frågan. Jaha, men sen då? Ett ännu bättre jobb? Knappast. Jag vill inte se tillbaka på livet och tänka på hur mycket jag missade för att jag var upptagen med att jobba, betala räkningar och vara en god, laglydig medborgare.
Jag blir seriöst rädd när jag tänker sådana tankar, rädd och panikslagen. Jag kan bara inte göra det, jag kan inte bli som alla vill. Jag har lyssnat alldeles för mycket på Ebba Grön, Sex Pistols och Kapten Röd.
Kommer du ihåg när jag fick min första Ebbaskiva av dig, morsan? Jag var bara sex bast och fattade inte ett jota av vad dom sjöng, men jag lyssnade ändå. Och jag lyssnar forfarande, och kommer att fortsätta göra det till jag dör. Och om det är en sak musiken har lärt mig, så är det att inte sluta vara mig själv. Tyvärr vill inte samhället att du ska vara dig själv, du ska vara som en zombie och vara nöjd med din lott och aldrig fråga om nåt.
Jag tror att du ville säga mig nåt när du gav mig den skivan, att du inte behöver vara som alla andra för att lyckas här i livet.
Well, det kan du ge dig fan på att jag aldrig kommer att bli heller. Vad som än händer.

Kommentarer
Postat av: marianne

härligt inlägg! jag är också rädd för att bli sådär - jobba, jobba och "slava" resten av mitt liv, men det tillåter jag icke. ska minsann njuta av livet, hinna med massa innan jag säger hejdå till världen.

2008-08-17 @ 23:06:30
URL: http://hippienerd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0