Schweden Schweden

Vilken tur lilla jag har haft, jag känner mig så hedrad.
Att få växa upp i ett sköte är ett privilegium som få har haft.
Så tack Mor och Far, tack mina lärare.
Och tack alla vi, alla vi som har det så bra.

Men Sverige, Sverige fosterland, säg mig är det verkligen sant?

Jag har fått lära mig att tacka för maten.
Och jag har får lära mig att jag mår bra, jag mår bra, jag mår bra.
Och jag känner efter och försöker, man får ju inte bli en sån där ni vet?
En sån som står och hänger, en sån som står och glor!

Men Sverige, Sverige fosterland, säg mig är det verkligen sant?

Och jag har fått lära mig att aldrig ljuga om någonting.
Att aldrig sno på varuhus, för du vet hur fel det är.
Och käfta aldrig med äldre folk, för du vet att dom alltid har rätt.
Men konstigt nog mår jag dåligt idag, precis som jag gjorde igår!

För Sverige, Sverige fosterland, säg mig är det verkligen sant?

Kommentarer
Postat av: marianne

anarki, word!

2008-08-10 @ 22:52:33
URL: http://hippienerd.blogg.se/
Postat av: HippieJonas

Gammla goa Ebba

2008-08-11 @ 01:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0