Får man inte ens ha kul längre?

Det känns förjävligt! Att inte ha ett jobb menar jag. Jag mår fysiskt dåligt av att bara gå hemma och slöa, även om jag söker ett par om dan. Men ingen vill ha mig, jag får inga svar. Inte ens ett artigt nej, och hur kul och upplyftane känns det?

Och när jag sitter hemma och har kul med mina kompisar eller när jag är hos Rickard eller bara gör något roligt över huvud taget, mår jag också dåligt. För samhället, Mannen och resten av skithuvuderna har sagt att: Nej, du ska fan inte ha kul. Du ska jobba i fyrtio år och sen gå i pension och vara glad över att du får bo i ett sånt högt stående land som detta.
Det känns som att jag bara slöar och drar benen efter mig, trots att jag inte gör det. Jävla skit!
Deppvecka nr. 1, det är vad det är.

Åh, jag behöver semster från tillvaron.

Kommentarer
Postat av: Marianne

du kommer hitta jobb så småningom! jag vet vad du går igenom just nu, och det sååå pissigt, men det är bara en period. sysselsätt dig, gör grejer, då mår du bättre. och om det icke hjälper, så får du ta dig ut & besöka olika restauranger & presentera dig. du kan alltid be om praktikplats i början, visa att du är duktig på det du gör, sen så när typ två veckor gått, så får du se om de ger dig jobb. vilket de kommer göra!



men en sak vet jag säkert: att vara kreativ, hålla sig sysselsatt, hjälper alltid. trust me on that! och var inte hård mot dig själv, du har precis tatt studenten! :)

2008-08-09 @ 19:19:45
URL: http://hippienerd.blogg.se/
Postat av: HippieJonas

Tack för dom snälla orden.

Och jag vet att det löser sig så småningom, men jag kommer nog må lite dåligt iallafall. Inget att göra åt.

2008-08-10 @ 15:16:03
Postat av: SPAM

don't worry be happy

2008-08-13 @ 21:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0