Manji vs. Nazi

Idag på filosofin satt jag och gjorde ett manjikors, ett rättvänt hakkors. Det är en gammal solsymbol från mellanamerika och ska inte blandas ihop med Hitlerpsykopatens symbol.
Iallfall så frågade en mindre lärd polare varför i helvete jag satt och ritade hakkors på pappret. Jag förklarade och så var problemet löst.
Sen, under rasten gick jag till bibilioteket för att läsa lite Nemi. Då kommer ett kille med utländskt ursprung fram till mig och frågar allvarligt om jag har ritat hakkors.
Ja, det har jag, sa jag, för jag hade ritat ett riktigt hakkors för att visa min polare skillnaden. Jag blev tvungen att gå tillbaka till lektionssalen för att visa honom, han såg rätt mindre fientlig när jag förklarade för honom. Han bad om att få ta med pappret och visa sina kompisar. Han fick det, men kom inte tillbaka med det.


Slutpoängen med denna lilla historia är: Folk borde fan kunna mer om solsymboler!

Kommentarer
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Alla är så jävla inkontinenta.

2007-12-07 @ 04:19:52
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0