Julen suger ister

Jag har aldrig riktigt gillat julen, det är något med den framtvingade medkänslan som gör mig illa till mods.
Vad är det för vits med att känna för sina medmänniskor när vi måste göra det under samma tre dagar varje år?
Man kan väl vara lite medkänslig varje dag istället så blir världen lite trevligare. 

Men, det finns faktiskt saker jag gillar med julen också.

Den där reklamen med tanten som tar sista chokladbiten från asken och alla i rummet kastar sig över henne får mig alltid på skratthumör.
Eller "Karl-Bertil Jonsson", jag vet att den handlar om julefrid och sånt tjafs, men bara det faktum att Tage Danielsson är berättarröst duger åt mig.
Och såklart all mat! Som kock kan man bara inte förbise att julen är The mathögtid of the year!
Fan vad jag älskar julmat, alltihopa.
Och julmust, vem kan glömma denna gudagåva i dryckesform?

Men, poängen är fortfarande: Julen suger för de flesta utav oss.
Så gör mig en tjänst. Spela "Nu släckas tusen människoliv" av Ebba Grön på julaftons morgon och tänk på dom som inte har det lika bra som du har det.

Hare gött! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0